תחנות רכבת קלה - הקו האדום - ת"א

על הפרויקט במספרים
90,200 מ''ק סלארי
42,700 מ''א כלונסאות
1,400 מק''ש מי תהום
19,130 טון פלדה
300 טון פיברגלס שונות

שנות ביצוע הפרויקט: 2016-2020

מזמין העבודה: נת"ע – נתיבי תחבורה עירוניים

עובדים מספרים:  ויקטור יקוטי, מנהל תפעול

הקו האדום הוא המסלול המרכזי ועמוד השדרה של פרויקט הרכבת הקלה. כשהפרויקט יושלם, המסלולים העיליים והתחתיים שלו יעברו באזורים העמוסים ביותר במטרופולין וישרתו אוכלוסיות נוסעים נרחבות בתל אביב, בת ים, רמת גן, בני ברק, פתח תקווה וראשון לציון.

חלקנו בפרויקט מתרכז בחמש תחנות מרכזיות: ארלוזורוב ,שאול המלך, אלנבי, אבא הילל וביאליק. בחמש תחנות אלה ביצענו  קירות דיפון בשיטת הידרומיל ביצוע כלונסאות בשיטת בנטונייט, תוך כדי הסטת התנועה כמו כן תכנון וביצוע של מערך שאיבה לחמש התחנות, הכולל בארות שאיבה ובארות החדרה על מנת לאפשר את חפירת התחנות למפלס עד 18 מטר מתחת למפלס מי תהום

מכיוון שהפרויקט נבנה סביב צירי תנועה מרכזיים המוני, בו עוברים כ-500 אלף כלי תחבורה ביום, השטח המוקצה לטובת אזור העבודה הינו מינימלי, באחת התחנות עבדנו בשטח עבודה צר של 12 מטר בלבד! אתגר נוסף היה תכנון מערך שאיבה משולב לתחנות וכפתרון הוקם שטח התארגנות נפרד המתקיים כפרויקט עצמאי המאפשר את שימור מי תהום והחזרתם לאקוויפר.

במקביל לעבודות שלנו התבצעו גם עבודות מינהור, העבודה במקביל לצוותים אחרים חייבה אותנו לעמוד בלוח הזמנים ללא חריגות. בזכות היערכות לוגיסטית מתאימה, והקפדה על עמידה בלוחות זמנים, השלמנו את המשימה בהצלחה. הקו האדום הוא אחד הפרויקטים החשובים והמרתקים שזכיתי להוביל. בסיומו, מיליוני אזרחים יוכלו להתנייד למטרופולין תל אביב בקלות, במהירות ובבטחה.